Direktlänk till inlägg 1 augusti 2016

Våran sommar <3

Av Juliana Ceraolo - 1 augusti 2016 21:32

Ringbergsfors. Och välkomna till ett nytt inlägg här på min blogg. Bloggen kommer nu framöver inte bara vara min. Min lille fjärtis Rickard kommer också göra inlägg här faktiskt. Det blir väl kul? Han är ju redan med såpass mycket att jag tror att det inte skadar er ändå va?

Min och Rickards sommar har varit underbar. Kära minnen och Goa nya vänner. Vi var på kryssning i början av sommaren. Kryssningsfartygen var riktigt lyxiga och erbjöd en trevlig resa med bra erbjudanden på mögelost inne på Taxfreen. Vad mer kan man begära? Och inte för att skryta, men vi hade faktiskt nästan hela fartyget för oss själva. Ingen annan bokade pga vart båten skulle. Nämligen till Australien på de stora haven. Visst låter det dyrt? Men min Ponke jobbar ju heltid på både torsdagar och vissa söndagar. Även på hela skott år ibland. Så de klart vi hade råd med de ändå. Där satt vi på båten, drack apelsinbål och tänkte på Köpenhamn. De var vi, 2 barn och de som jobbade där som var ombord. Vet inte riktigt vart barnen kom ifrån eller hur de kunde köpa så mycket (för över 4000 kr var i salladsbaren ) men det var inte vårt problem riktigt så. Nog om den resan. Även om de var en oförglömlig tripp på de fantastiska atlanterna så har jag mer att berätta om.


Det andra vi gjorde på sommaren var att åka utomlands. Det var bara ca 3 veckor sen, om man räknar med septembers alla 23 dagar. Hursomhelst, vi skulle till Rickards hemland. Nord ost Estland. Vi tog oss dit med Rickards pappas kusins barns jolle på havet. Inga problem alls. Förutom att jag kräktes ett antal gånger på våran nygrillade fisk spätt som skulle med på vägen. Pga Rickards röst den dagen. Det låter lite knäppt, men visste ni att Rickards röst förändras varje dag? Och just den dagen, eller ja, dagarna så hade han ganska udda röster. Svårt att förklara. Men han lät som en 15 årig kille i mål brottet som hade fått halsbränna. Man kräks liter på sånt jag säga dig! Aja, när vi var där på haven, utan mat och stora sega åror så bestämde vi oss för att ta en paus. Rickard blev trött i armarna av att ro och jag mådde otroligt illa. Vi såg bara hav, hav, hav, hav och återigen hav runt omkring oss. Rätt som det var så kunde det hoppa fram enorma fiskar upp till näsan och sånt. Jag som har fobi för nejlika.. Det var svåra tider. Men när vi äntligen var framme hade vi det bra. Det tog oss dock 48, 5 timmar att ro fram där på havet. Jag sov för det mesta och Rickard fick ju sitta där och ro i säkert ett dygn innan jag pratat de med han. Men ju mer han pratade desto mer kräktes jag. Tufft var det. Men ja somsagt när vi var framme blev allt okej. Vi åt på restaurang varje dag i 9 dagar och varje gång valde jag kokat honungs shema. Otroligt uppfriskande.


Det var nog för idag. Långt inlägg men hoppas ni gillade det. And don't forget to subscribe and give it a thumbs up. Marinblå tapet //Juliana Kattarina Ceraolo Velmonte 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Juliana Ceraolo - 9 juni 2016 21:03

Mochen da!  Jo, jag tänkte nu skriva lite om berättelsen om mitt FDT barn.   Det började såhär. Jag och Rickard hade vart ute på krogen och kom sedan hem till mina kusiner som jag skulle passa under kvällen. Vi var fulla, och vi bjöd barnen på en...

Av Juliana Ceraolo - 9 juni 2016 20:49

Hej mina små sopisar.  Nu var det ett tag sen som jag bloggade och det är jag så hemskt ledsen för. Tänker inte gå in på detaljer osv.. Men huvudsaken är ju att jag kan blogga igen!    Nu är sommaren på gång. Eller ja, eftersom att sommarlovet pr...

Av Juliana Ceraolo - 22 mars 2016 20:41

Kokerska. I detta blogginlägg tänkte jag skriva 10 sanningar om min BAE, Rickard Åhnberg! Jag skrev i mitt förra inlägg att det var ett av mina förslag. Men nu kör vi det! Vem vill inte veta 10 sanningar om min tyska mulliga utomhus pudding? Näe, ha!...

Av Juliana Ceraolo - 22 mars 2016 10:54

Oj. Nu tänkte jag skriva lite info för dig som prenumerant. De är viktigt, så håll koll. Jag kommer försöka skriva iallafall 5 inlägg i veckan. Blir det bra? Och det kan bli mer, men inte mindre. Minst 5 iallafall. Och jag har lite idé torka tyvärr. ...

Av Juliana Ceraolo - 22 mars 2016 10:30

Hej ondkropps kompizar. Har du ingen kompis? Jag har för mig att vissa personer inte har nån kompis. Tyvärr . Så därför tänkte jag köra en lite tävling här på bloggen,  Man kan säga att jag har 5 olika stadium på mina vänner. 1) De desperata 2) deTrå...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards